Pahimpaan kannattaa varautua

21.9.2018 Koti

Vakuutuksia otetaan edelleen omaisuudelle, mutta oman henkilöturvan vakuuttaminen on vahvasti lisääntynyt.

Itsensä vakuuttaminen henkilöriskien varalle voidaan kokea hankalaksi ja sen läpi käyminen voi tuntua vaikealta. Jokaisen toive ja oletus tietenkin on, ettei itselle tai läheisille satu mitään.
– Olisi hyvä pitää mielessä myös taloudellinen puoli. Jos jotain kuitenkin sattuu itselle tai perheelle, niin siinä vaiheessa on ikävä joutua miettimään raha-asioita, LähiTapiola Savo-Karjalan myyntipäällikkö Tarja Hintsanen toteaa.
Hänen mukaansa perheessä on hyvä miettiä, kuinka puoliso ja läheiset pärjäävät taloudellisesti, jos jollekin heistä sattuu jotain. Taloudellinen turva on yhtä tärkeää myös yksinasuvalle. Moni ottaa tänä päivänä yksin muun muassa asuntolainan, jonka maksun turvaamiseen on hyvä miettiä sopivaa vakuutusratkaisua.
– Jos joutuu olemaan pitkään sairaslomalla tai joutuu esimerkiksi vammautumisen vuoksi kokonaan lopettamaan työt, niin on hyvä olla vakuutusturva kunnossa.
Jokaiselle on tietenkin yhteiskunnan puolesta sosiaaliturva, mutta se kattaa lähinnä minimitoimeentulon.
– Aikaisemmin puhuttiin henkivakuutuksesta, mutta nykyään tehdään ratkaisuja myös työkyvyttömyyden varalle. Eli oman ja perheen talous halutaan turvata, Hintsanen kiteyttää.

Terveyspalveluihin halutaan tänä päivänä nopeasti. Hoito onkin hyvä aloittaa heti, koska se nopeuttaa samalla paranemisprosessia. LähiTapiola Savo-Karjalan palvelupäällikkö Johanna Tynkkynen kertoo yrityksen TerveysHelppi -palvelun olevan lähellä hänen sydäntään.
– Pienten lasten äitinä tiedän, kuinka rankkaa kipeän lapsen kanssa päivystyksessä jonottaminen voi olla. Käytän itse TerveysHelppiä ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen siihen, että voin hoitaa terveyteen liittyviä asioita kotoa käsin.
TerveysHelppi on virtuaalisairaala, jonka LähiTapiola on kehittänyt henkilövakuutusasiakkailleen. Tarkoituksena on, että asiakas saa avun saman tien puhelimen tai chatin välityksellä.

TerveysHelpissä terveydenhuollon ammattilaiset arvioivat hoidon tarpeen, jonka jälkeen potilas ohjataan tarvittaessa etälääkärille. Monet tilanteet ovat hoidettavissa puhelimen välityksellä.
– Palvelu on otettu hyvin vastaan asiakkaiden keskuudessa. Pystymme hoitamaan etänä perusterveydenhuollon lääkärikäyntiä vaativista tapauksista jopa 60–70 %. Jos on tarvetta mennä fyysisesti käymään lääkärillä, niin aika varataan sitten asiakkaan puolesta, Tynkkynen selventää.
Etälääkäri sopii hyvin erilaisissa elämäntilanteissa oleville ja helpottaa esimerkiksi syrjäseuduilla asuvia. Kaikilla ei ole autoa käytössä, joten lääkäripalveluiden ollessa puhelimen päässä ei tarvitse lähteä useiden kilometrien päähän päivystykseen.

+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0