Viisi merkkiä toivat uuden haasteen

17.2.2017 Auto & Kone
Ajan hengessä. – Tarkoitus on olla mukana mikkeliläisten autoilijoiden arjessa monessa eri kanavassa, kertoo Auto-Killan myyntipäällikkö Teemu Pulliainen.

Monimerkkitalon voimavaroina ovat nuorekas henkilökunta ja digikääreeseen paketoidut palvelut

Vuodenvaihteessa alkanut vetovastuu Mikkelin ja Savonlinnan Auto-Killan toiminnoista on uusi ja erilainen haaste myyntipäällikkö Teemu Pulliaiselle. Aiemmin Savilahden Auton paikallisena vetäjänä työskennelleen Pulliaisen vastuulla on kahden kaupungin automyyntitoimintojen lisäksi liikekiinteistöt.

– Tämä on laaja kokonaisuus ja viiden merkin eli Volvon, Renaultin, Dacian, Hyundain ja Isuzun edustuksissa riittää tekemistä, Pulliainen toteaa tuoreeltaan.

Kokeneen kauppamiehen mukaan työyhteisö on nuorekas. Tästä seikasta mies on aidosti onnellinen.

– Se on voimavara, josta otamme jatkossa vielä enemmän irti.

Auto-Kilta on Etelä-Savon leveysasteilla ehkäpä digitalisoitunein autoliike. Kaikki autoilun osa-alueet voimakkaasti yhteen kietovaa Kilta-Diiliä on markkinoitu voimakkaasti muun muassa Jukureiden kanssa tehtävän yhteistyön kautta. Auto-Kilta on isoin panoksin mukana myös pääpaikkansa Lappeenrannan jääkiekkoylpeyden eli SaiPan kautta.

– Kilta-Diili on palvelupaketti, jonka avulla asiakas säästää aikaa ja rahaa. Tulevaisuudessa autoilun palvelut tulevat menemään voimakkaasti tähän suuntaan, Pulliainen uskoo.

Kaupankäynti on markkinointitavoista riippumatta aina samanlaista – luottamuskauppaa.

– Sen lisäksi kyse on sanoista ja eleistä. Asiakastyytyväisyys on mittari, joka kertoo sen onnistumisen lahjomattomasti, Pulliainen tähdentää.

Uutta vipinää kaupankäyntiin Pulliainen haluaa tuoda etenkin vaihtoautokauppaan.

– Haluamme olla merkittävä osa autokauppaa Etelä-Savon alueella. Olemme olemassa mikkelin seutukuntalaisia varten.

Kilpailu on autoalalla armottoman kovaa. Sen myyntipäällikkö tietää hyvin jo entuudestaan.

– Tulemme olemaan esillä entistä enemmän. Perusasiat ovat viimeisen päälle kunnossa, Pulliainen kiittelee edeltäjäänsä, konsernin asiakkuusjohtajaksi siirtynyttä Mikko Oksasta.

Edellisessä työpaikassaan Pulliainen oli mukana toteuttamassa mittavaa uudistusta. Miksikään muutosjohtajaksi mies ei kuitenkaan halua leimautua. Tavoitteet ovat vuosien työn päässä.

– Toivottavasti en ole projektityöntekijä, mies naurahtaa ja kertoo laittavansa kaiken peliin uuden pestinsä suhteen.

+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0