Kaikki palvelut yhden nettikaton alle

12.4.2017 Ajankohtaista
Pitää erottua. Käytettyjen autojen markkinoinnissa käytetään näyttävien kuvien lisäksi myös videoita ja 360 asteen sisäkuvia.

Autokaupan palveluita kääritään digipaketteihin. Osuuskauppa Suur-Savo korvaa yhdellä osoitteella kolme.

Palvelujen sujuva hakeminen verkosta tarkoittaa enemmän ostopäätöksiä ja palvelujen tarjoajalle kassavirtaa. Siksi internetin ja sosiaalisen median palvelujen yhteen kietominen alkaa olla kuluttajamarkkinoilla toimiville yrityksille suorastaan elinehto jo paikallisella tasolla.

Osuuskauppa Suur-Savon autokaupan palvelut toimivat kolmen eri markkinointinimen alla. Etelä-Savon Auto, Savon Autokeskus ja Karla jatkavat toimintaansa kuten aiemminkin, mutta verkossa palvelut löytyvät jatkossa yhden osoitteen alta.

Suursavonauto.fi –verkkosivusto on ollut olemassa jo parin vuoden ajan. Sekä Etelä-Savon Auton että Savon Autokeskuksen vaihtoautovalikoima on löytynyt tämän osoitteen alta. Nyt palvelutarjonta kattaa kaikki Osuuskaupan tuottamat autoalan palvelut yhden osoitteen alle.

– Sitä voisi ajatella tavarataloksi, jonka ovista sisään tullessa asiakas näkee selkeän infotaulun. Sen mukaan suunnistettaessa ollaan saman tien oikealla osastolla, vertaa autokaupan johtaja Mikko Räisänen.

Haasteena tässä työssä on ollut toimivuus. Myynti- ja markkinointiassistentti Hanna Konttisen mukaan verkon kautta haetaan paljon tietoa eri palveluista. Toimintojen on oltava helposti saavutettavissa. Kolmen eri osa-alueen Facebook-tilit on jo muutettu uuden yhteisen nimen alle. Seuraavana vuorossa on sosiaalisen median kuva- ja videopalvelu Instagramin kytkeminen mukaan. Valmista tämän suhteen pitäisi olla toukokuussa.

– Haluamme saada imagomme nuoremmaksi, sillä uusille autoilijoille nämä kanavat ovat ne tärkeimmät, Konttinen kertoo.

Internetistä haettavasta tiedosta leijonanosa suoritetaan mobiililaitteiden avulla. Kannettavista laitteista tärkein on eittämättä älypuhelin. Tarpeeksi isoilla näytöillä varustettujen älypuhelimien vallattua markkinat on tiedonhakukin siirtynyt yhä enemmän puhelimien avulla tehtäväksi.

– Suurin haaste tässä oli se, että kaikki mahdolliset palvelut saataisiin mahdollisimman hyvin ulottuville ja helppokäyttöiseksi. Mielestäni lopputulos on sitä mitä haimme, Konttinen sanoo.

Suursavonauto.fi –sivuston käytännön toteuttamisesta vastasi mikkeliläinen Haaja & Arwo Design Oy.

+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0