Asiakastyytyväisyydessä vuosien varrella hyvin pärjännyt autokorjaamo oli jälleen valtakunnan paras.
Johtokadulla sijaitseva autokorjaamo Citix aloitti vuonna 2007 Citroen merkkihuollon lisäksi tarjoamalla huolto- ja korjauspalveluja kaikkiin automerkkeihin. Heti alusta pitäen korjaamo on ollut ranskalaismerkin asiakastyytyväisyydessä kärjen tuntumassa. Vuosien varrella tilille on napsahtanut pari ykköstilaa.
– Olemme olleet joka vuosi vähintään neljän kärjessä, kertoo Citixin yrittäjä Juha Anttonen.
Viime vuoden ykköstila tuli muutama vuosi kuvioihin mukaan tulleen Peugeot- merkkihuollon osalta. Anttonen ja yhtiökumppani Antti Ruusu kertovat olevansa paalupaikastaan aidon yllättyneitä.
– Mitään erityistä emme tämän eteen tehneet. Vasta syksyllä huomasimme, että olemme piikkipaikalla, miehet kertovat.
Anttonen kertoo viime vuoden olleen kiireinen ja monen muutoksen sävyttämä.
– Citroënin osalta meistä tuli kaupungin ainoa merkkihuolto ja yhteistyö Kärkimerkkien kanssa avasi aivan uusia näkymiä. Lisäksi Antti tuli mukaan kuvioihin toiseksi yrittäjäksi.
Asiakkaiden tyytyväisyyden takaa ei löydy mitään kikkoja tai temppuja. Anttosen mukaan on vain täytettävä asiakkaan tarve ja vastattava huutoon.
– Pyrimme rakentamaan pitkiä asiakassuhteita ja silloin on toisinaan tingittävä omasta katteesta. On huolehdittava asiakkaan edusta, joka tarkoittaa arjessa reipasta perustekemistä.
Citixin asiakaspalvelu ja tausta on tehty ranskalaismerkkien laatukriteerien mukaisesti. Samoilla metodeilla palvellaan myös muiden merkkien korjaamoasiakkaita. Viime vuoden aikana tehdyn tutkimuksen suoritti TNS-gallup 3207 asiakaskyselyn turvin. Asiakastyytyväisyysmittaukseen osallistui kaikkiaan 52 Peugeotin valtuutettua merkkihuoltoa Suomesta.