Venäläinen yllätettiin täysin

|

Nissan palkitsi Juvalta lähtöisin olevan Mika Venäläisen.
Nissan palkitsi Juvalta lähtöisin olevan Mika Venäläisen.

Pohjoismaiden sekä Baltian maiden Nissan myyjät kokoontuivat Ruotsiin.

Etelä-Savon Auto Oy:n huoltoneuvoja Mika Venäläinen sai hiljattain tunnustuksen ”Vuoden Nissan huoltoneuvoja Suomessa”. Palkinto luovutettiin toukokuun alussa Nissan jälleenmyyntipäivillä Tukholmassa. Mies itse ei tiennyt asiasta ennen kuin hänen nimensä ilmestyi suurille, seinillä oleville näytöille.
– Ihmettelin vähän, että miksi minä lähden autokaupan johtaja Ilkka Häkkäsen ja myyntipäällikkö Aleksi Musakan kanssa kyseisille päiville, Venäläinen naurahti.
Valintakriteereinä oli muun muassa asiakastyytyväisyys sekä Nissanin pa­rissa kertynyt historia. Gaalassa oli edustettuina Pohjoismaat sekä Baltian maat.

Venäläinen on ollut työn puolesta Nissaneiden parissa jo vuodesta 2002. Hän painottaa hyvän tiimin merkitystä asiakaspalvelussa.
– Meillä on loistomekaanikot takanamme ja heidän kanssaan on hyvä pitää asiak­kaat tyytyväisinä. Varsinkin pitkän uran tehneillä on muistissa valtavasti tietoa, jota ei välttämättä muualta löydy.
Mikä sitten on hyvää asiakaspalvelua?
– Nykypäivänä asiat halutaan saada nopeasti hoidettua. Toiminnan täytyy minusta olla läpinäkyvää ja tietyllä tavalla rentoa.
Venäläinen toteaa myös, että virheen sattuessa se on uskallettava myöntää.
– On parempi sanoa ihan suoraan, että nyt tilanne on tämä. Yleensä rehti ja jämäkkä vastaus saa asiakkaan suunnalta paremman vastaanoton.

Autotekniikan sähköistymisen myötä myös asiakaspalvelu on muuttunut. Neuvontaa autojen käytössä tarvitaan yhä enemmän.
– Kehitys tuo haasteita mekaanikoille. Sen takia saamme koulusta maahantuojilta, jossa autojen ominaisuuksia käydään läpi, Venäläinen kertoo.
Mies teroittaa, että ennen kaikkea hyvän asiakaspalvelun takaa hyvä tiimi.
– Ei kukaan voi yksin tehdä mitään. Meillä on Etelä-Savon Autossa mahtava työporukka, joka vetää yhtä köyttä, Venäläinen lopettaa hymyssä suin.

Asiakasvastaava Milla Vesalainen auttaa tarvittaessa digitaalisen tilauskioskin käytössä. – Tämä oli kyllä todella kätevää, annostaan valitsemassa ollut pariskunta totesi onnistuneen tilauksen jälkeen.

Tilauskioskit työllistävät enemmän

|
McDonald’siin saatiin kolme uutta nimitystä. Mikkelin McDonald’sissa otettiin käyttöön marraskuussa digitaaliset tilaus­kioskit, joista asiakas saa itse tilattua ruoka-annoksensa. Isoilla kosketusnäytöillä on kuvat kaikista tuotteista. ...

Kaihulta kajahtaa — JiiTeen Kuukautinen

|
Mikkelissä on noussut keskustelu Kaihun alueen rakentamisesta – on vaadittu pidättäytymistä rakentamisesta kaupunkia halkovan harjun ja sen viereisen lammen alueella. Muutama käsite. Kaihunharju on ...
Autoharrastukseen hurahtaneella hieroja Jari Veteläisellä on vastaanotot Otavassa ja Haukivuorella. Marraskuun puolivälistä avautui Ristimäenkadulla Mikkelin toimipiste.

Autoala vaihtui lihashuoltoon

|
Uusi hieroja Mikkeliin. Hieroja Jari Veteläinen avaa marraskuun puolivälissä vastaanoton Ristimäenkadulle. – Olen viisikymppinen kaveri, Oulusta kotoisin ja ehtinyt tehdä kaikenlaista matkan varrella, kertoo ...