OmaSp muutti lähemmäksi asiakasvirtaa

11.2.2015 Koti
Oma Säästöpankki Oy:n aluejohtaja Marko Sinkkonen ja konttorin esimies Sari Salinto sekä muu henkilöstö tarjosivat asiakkailleen kakkukahvit pari viikkoa sitten.

Kaksi vahvaa pankkia yhdistyivät. Oma Säästöpankki palvelee nyt ydinkeskustassa.

Raatihuoneenkadulla yli 20 vuotta palvellut Etelä-Karjalan Säästöpankki yhdistyi viime joulukuussa Oma Säästöpankki Oy: n kanssa. Yhdistyksen myötä Oma Säästöpankki, tai tuttavallisemmin OmaSp, muutti aivan ydinkeskustaan. Pankkikonttorissa vietettiin pari viikkoa sitten avajaisia. Uudet remontoidut pankkitilat ja kakkukahvitarjoilut kiinnostivat ihmisiä siinä määrin, että hetki ennen ovien avaamista kävelykadulle syntyi jopa pientä jonoa.

-Olimme aikaisemmin vähän kauempana keskustasta. Halusimme muuttaa lähemmäksi muita pankkeja ja asiakasvirtaa, jotta meidän esilläolo katukuvassa huomattaisiin paremmin, toteaa konttorin esimies Sari Salinto.

Täyden palvelun konttorissa työskentelee viisi pankkialan ammattilaista sekä yksi kiinteistönvälittäjä, jonka toimitilat sijaitsevat kätevästi samassa yhteydessä.

-Mikkelissä on mahtava porukka. Hyvä tiimihenki on näkynyt varsinkin nyt, kun täällä on tehty muuttoa ja valmisteltu avajaisviikkoa, kehuu OmaSP:n aluejohtaja Marko Sinkkonen.

Pankkihenkilöstössä ollaan tyytyväisiä uusiin toimitiloihin. Konttorissa on kassapalveluille yksi piste, joka on auki joka päivä. Tiloista suurin osa on tehty neuvotteluhuoneiksi.

– Asiakkaille on tärkeää, että pankki- ja rahoitusasioista voidaan keskustella henkilökohtaisesti. Meillä on tässä nyt erittäin hyvät ja rauhalliset tilat, Salinto sanoo.

Salinto ja Sinkkonen toteavat, että kun asiakkaiden kanssa on saavutettu molemminpuolinen luottamus, asioista keskustellaan yleensä suoraan.

OmaSp 2
Uusi konttori kiinnosti ja kakkukahveilla kävi päivän mittaan yli 300 vierasta.

-Asiakkaiden on helppo tulla tänne. Isompiin pankkeihin verrattuna etunamme on, että me tunnemme asiakkaamme ja he meidät. Opimme tuntemaan nopeasti myös uudet asiakkaat.

Kun henkilökunta pysyy samana ja asiakas löytää tutun pankkipalvelijan omasta työhuoneestaan, luo se puolestaan tiettyä turvallisuudentunnetta.

Sinkkonen ja Salinto katsovat tulevaisuuteen positiivisin mielin. Kun pankki on sloganinsa mukaan lähellä ja läsnä, niin se näkyy myös arjessa.

-Se on asiakaslupaus, joka vaatii työtä meiltä kaikilta. Meillä on käytössä nykyaikaiset verkko- ja mobiilipalvelut, mutta asiakkaathan he lopulta itse valitsevat oman asiointitapansa. Meillä on kassapalvelut käytössä joka päivä, Salinto toteaa.

-Kun taantuma kestää pitkään ja eletään vaikeita aikoja, niin lähellä ja läsnä tarkoittavat myös sitä, että asiakasta autetaan pahimman yli ja asioita selvitetään ja järjestellään yhdessä, Sinkkonen lisää.

He toivovat uudelle pankkikonttorille menestystä ja sitä, että vanhojen tuttujen lisäksi ja myös uudet asiakkaat löytäisivät Oma Säästöpankkiin helposti.

+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0